Translate

onsdag 31 december 2014

Ett riktigt gott år!

2014 är till ända. Jag är lite före delar av min familj och mina vänner tidszonsmässigt och har tagit en drink före nyårsmiddagen nu och tänkte passa på att dela några kryddiga tankar med er om året som varit.

 

Stugan

I år har det hänt massor i min stuga. Jag har byggt däck/brygga nere vid vattnet - en investering som verkligen har betalat sig i härliga dagar, kvällar och nätter i sol, grillrök, solnedgång och svensk sommarskymning med härliga vänner.




Jag har också bytt ut och byggt ut en uteplats uppe vid huset. Vilken förbättring! Här finns nu plats för stora härliga middagar också tidigt och sent på säsongen när det kalla vattnet gör bryggan ogästvänlig kvällstid. 



Mina odlingar däremot har det inte blivit så mycket med. Det var ett jobb och slit att få ner en hel kubikmeter jord alla 75 stegen (tack J och M!), men sen gjorde den varma sommaren det svårt för odlingar. Ja, både när det gäller själva odlingarna men kanske främst gällande orken hos stugägaren när det kom till just att stoppa ner saker som kan växa i jorden. Lovar bättring 2015!



Sen gjorde Karl-Johansvampåret augusti och september till underbara månader med halvdagslånga skogspromenader och underbara måltider på skogens svampkung.



Tack alla som kommit och hälsat på! Ni är välkomna 2015 också! Ni som ännu inte badat från min brygga måste komma nästa år - då ska jag bygga bastu!

Benny Andersson

Minns du min söta lilla mellanpudelvalp Benny? Vart tog han vägen, undrar du kanske? Jo, han fick flytta hem till sin mamma igen efter fem dagar. Som jag förberett och preparerat, men det hjälpte inte... Fina valpen kom, jag hade ont i magen i fem dagar, kunde inte äta, var deprimerad, gick ner tre kilo, mådde så dåligt - det här var ju inte alls vad jag ville... så här vill jag inte leva mitt liv! Att ha någon som är beroende av mig, näe hela min kropp sa NEJ! Benny fick som Ferdinand åka hem igen, och där sitter han än och luktar på sina blommor... JAG, min själviska varelse, är FRI att göra vad jag vill och sååå nöjd med det.

 

Nytt jobb

I april började jag på mitt nya jobb. I ärlighetens namn måste jag kanske också nämna omorganisationen som startade året och den oro som den föranledde, för det var inte en rolig tid, hela jobbåret var inte kul... Men GUD vad jag älskar mitt nya jobb. Jag är glad varje dag jag går till jobbet! Roliga arbetsuppgifter och roliga kloka kollegor. Vilken ynnest!

 

Bilpool

Jag medlem i Hägerstenshamnens bilpool! Vilken hit! Har bil ibland när jag behöver!

 

November/december

Trots mycket jobb och ständiga förkylningar känner jag ett lugn och en tillfredsställelse som jag längtat efter. Åh, det här är så bra! Kan 2015 starta på ett bättre sätt? <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar