Translate

torsdag 21 juli 2016

Brygglunch

Tillbringade förmiddagen i skogen och hos grönsaksförsäljaren på torget och komponerade en lunch som var ren lycka för smaklökarna. I skogen hittade jag underbara små bleka kantareller som jag stekte i olivolja tillsammans med en skiva segt gott surdegsbröd och lite salt. På torget fanns lokalt odlade vax- och gröna bönor, morötter och mumsig sallad. La till fint skivad fänkål och rostade pumpakärnor (mitt knark) och lite citronolivolja. Kokade ett ekologiskt ägg och knaperstekte lite bacon.



Asså det här är ju rent skryt! Mumsiga kantareller, äggets mjukhet är så gott till kantarellerna, en krispig sallad med massa olika konsistenser, baconets sälta och pumpakärnornas nötighet! Och dessutom på min ljuvliga brygga mitt i Mälaren. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar