Translate

söndag 5 januari 2014

Mat, upplevelser och kanske en och annan politisk tanke.

Behöver världen en ny blogg? Nja, min ambition är inte att få tusentals följare eller tjäna pengar på mitt skrivande. Jag vill istället hitta ett forum som tillåter lite mer personlighet och utrymme än de sociala medier jag annars använder och på detta sätt dela mina upplevelser med mina vänner.

En av mina kryddor i livet är att resa. Jag har varit på många olika platser på jorden, med olika sällskap och också själv, resor till skidbackar, resor till solen, för att dyka, resor till storstäder och resor för att äta god mat. Kanske är det när jag reser själv som jag har störst behov av att dela mina upplevelser, då får du vara med! I morgon påbörjar jag en veckolång mat-resa och det är anledningen till att jag nu startar upp min Kryddor i livet.

Mat och matlagning är kanske den största passionen och kryddan i mitt liv. Jag har ett starkt miljöengagemang som också visar sig i min matlagning eftersom jag alltid använder ekologiska produkter, försöker tänka säsongsanpassat och gillar att laga vegetariskt. Jag är noga med kvaliteten på mina råvaror, gillar att göra saker från grunden, älskar rena enkla smaker och att skapa min egen mat. Mat från Indien, Italien, Thailand och Mellanöstern inspireras jag allra helst av.

Andra kryddor i mitt liv är bland annat min sommarstuga, min trädgård och mitt politiska engagemang, men de får du vänta på att läsa om!

Välkommen till min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar